Lichte prijsstijging VPSen

O

One2xs

Guest
Beste leden,

Vanaf maandag 27 september worden de prijzen van de VPSen met iets minder dan 10% verhoogd.
De nieuwe prijzen worden:
256MB: 6 punten per maand
384MB: 9 punten per maand
512MB: 12 punten per maand
768MB: 18 punten per maand
1024MB: 24 punten per maand

Met deze prijsstijging hopen we kortere wachttijden voor de VPSen te kunnen realiseren, aangezien die de spuigaten uitlopen nu.

De stijging gaat maandag in zodat de huidige VPS-eigenaren hun VPS nog tegen de oude prijs kunnen verlengen als ze dat willen.

Groet,
one2xs
 

Wiitse

New member
Jammer!
sadley.gif
Volgens mij word alles steeds duurder!
Dit is vast omdat het anders niet meer uit kan voor one2xs dus het zal wel moeten.
yummie.gif
 

Freestyle

New member
ik heb gelijk een vraag
yummie.gif

ik heb voor 31okt een vps besteld. ik hoef dan toch niet 0,5pt extra betalen? (heb al betaald)
 

Lennard

Active member
Pimbeer (link):
Pffff, straks word een .nl domein nog 30 punten..
Hoezo?
Een paar extensies zijn na bijna 2 jaar met 0,4 punt verhoogd, en de VPSen (die al de goedkoopste in heel Nederland waren zowat) worden nu ook voor het eerst verhoogd.
De hosts zijn altijd gelijk gebleven, en .nl domeinnamen zijn ook nog steeds even duur / goedkoop als aan het begin.


Freestyle (link):
ik heb gelijk een vraag
yummie.gif

ik heb voor 31okt een vps besteld. ik hoef dan toch niet 0,5pt extra betalen? (heb al betaald)
VPSen die al besteld zijn of voor maandag nog besteld worden kosten gewoon de prijs die ze nu zijn, dus daar hoef je niet extra voor te betalen ofzo.

@ Azdinnn: Dan moet je m voor maandag nog ff snel kopen.
emo.gif
 

Jesse

New member
Erg jammer, maar wat heeft dit te maken met kortere wacht tijden? Van het extra geld gaan jullie daar een nieuwe server van kopen ofzow?
emo.gif
 

Lennard

Active member
Als er nu minder VPSen besteld worden dan wordt de wachttijd vanzelf korter, en als er net zo veel VPSen besteld blijven worden kopen we misschien een nieuwe server ja, maar we wachten eerst eens af hoe het zo gaat.
 

Gerritzwn

New member
Pimbeer (link):
Pffff, straks word een .nl domein nog 30 punten..

Dat is natuurlijk zeer overdreven. Punten staan gelijk aan een x-bedrag in contanten te weten ca. 0,60 voor € 1,10 / € 1,30. Met dat overdrijven, zou je ineens rond € 55,00 kwijt zijn!?

De VPSn daarentegen worden wat duurder. De goedkoopst verkrijgbare VPS op internet bedraagt bij een officieël bedrijf € 7,00 incl. BTW per maand (echter zonder onbeperkt dataverkeer, hoewel FUP in tegenstelling tot onbeperkt ook nogal onduidelijk is bij One2Xs, FUP is namelijk niet onbeperkt).

Let wel; prijsstijgingen komen overal voor. One2XS is geen uitzondering hierop.

Conclusie voor mijzelf is; De puntjes zijn voor mij leuk meegenomen wellicht wat voor hosting een domein of wat handelen o.i.d. maar VPSen zijn als ik de punten omreken naar contanten duurder dan elders ondanks de onbeperkte dataverkeer (waarbij velen vaak toch wel onder de ca. 500-1000GB p/m zitten).
 

Jesse

New member
Gerritzwn (link):

Pimbeer (link):
Pffff, straks word een .nl domein nog 30 punten..

Dat is natuurlijk zeer overdreven. Punten staan gelijk aan een x-bedrag in contanten te weten ca. 0,60 voor € 1,10 / € 1,30. Met dat overdrijven, zou je ineens rond € 55,00 kwijt zijn!?

De VPSn daarentegen worden wat duurder. De goedkoopst verkrijgbare VPS op internet bedraagt bij een officieël bedrijf € 7,00 incl. BTW per maand (echter zonder onbeperkt dataverkeer, hoewel FUP in tegenstelling tot onbeperkt ook nogal onduidelijk is bij One2Xs, FUP is namelijk niet onbeperkt).

Let wel; prijsstijgingen komen overal voor. One2XS is geen uitzondering hierop.

Conclusie voor mijzelf is; De puntjes zijn voor mij leuk meegenomen wellicht wat voor hosting een domein of wat handelen o.i.d. maar VPSen zijn als ik de punten omreken naar contanten duurder dan elders ondanks de onbeperkte dataverkeer (waarbij velen vaak toch wel onder de ca. 500-1000GB p/m zitten).


Ik was laatst ook aan het zoeken, mocht je bellen met de telefoon bijvoorbeeld dan is One2xs nog relatief duur voor vpsen. Maar als je paypal verkoopt voor One2xs, dan is een vps relatief goedkoop.
 

Timkb

New member
Het lijkt mij de wachttijd niet verminderen, maar dan hebben jullie in ieder geval wat extra centjes voor een nieuwe server
pompom.gif
 

Gerritzwn

New member
Jesse (link):
Ik was laatst ook aan het zoeken, mocht je bellen met de telefoon bijvoorbeeld dan is One2xs nog relatief duur voor vpsen. Maar als je paypal verkoopt voor One2xs, dan is een vps relatief goedkoop.

Goedkoopste leverancier bij één van mijn leveranciers bedraagt € 7,00 p/m exclusief éénmalig setupkosten van € 10,00 die met 10 maanden terugverdiend zijn. Besparing van € 2,00 in het eerste jaar. Inclusief BTW overigens.

Het kan dus ook met PayPal nog wel goedkoop, echter... je moet het één en ander tegen elkaar afwegen. Een paar voorbeelden van voor- & nadelen;

- Nadeel; Geen garanties (ik kan niets claimen als One2Xs morgen besluit te stoppen o.i.d.).
- Nadeel; Geen BTW vermelding noch aftrek mogelijkheid.
- Nadeel; Dagen/weken wachten voor meer geld.
- Nadeel; Support afhankelijk van team-lid en aanwezigheid (welke niet altijd is).

- Voordeel; Open, iedereen helpt elkaar.
- Voordeel; Vrij toegankelijk voor iedereen.
- Voordeel; Kost niet altijd geld dankzij alternatieve mogelijkheden/methodes.

Ondanks de vrije toegankelijkheid kent het ook risicos. Zolang de verkeerde personen er geen weet van hebben is er niets mis. Zodra One2Xs ook hier bekend(er) bij wordt is het risico dat spammers zich gaan aanmelden en een tientje betalen voor wat puntjes en zich rot spammen rond zonder verdere risicos.

SMS en telefoon is overigens geen oplossing, velen vergeten hierbij dat men veelal vanaf een mobiele telefoon belt en hiermee de kosten niet € 1,30 zijn bijvoorbeeld, maar zelfs hoger vanwege de kosten die de mobiele telecom provider in rekening brengt.

Al met al is het voor velen de taak om de voordelen en nadelen tegen elkaar op te wegen. Is een VPS noodzakelijk, zoja waarom?! Wil je een site hosten? Leuk! Daarvoor is echter een betrouwbare DirectAdmin vele malen geschikter voor wat je dus minder kost en betere kwaliteiten, ondersteuningen en prestaties biedt. Wil je muziek (met buma/stemra & sena licenties) streamen? Dan heb je maar één mogelijkheid en dat is een VPS. Zelfs al wil je meer sites hosten is DirectAdmin hosting nog altijd beter en uitgebreider.


Jawel! Een flinke lap tekst. Maar alleen prijzen verhogen zal het aantal aanmeldingen niet voorkomen. Bedenk eerst wat je met je VPS account wilt doen alvorens je het besteld. Is het wachten en zijn de kosten het waard is altijd de hoofdvraag!
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Jezus Gerritzwn, je weet het altijd zo perfect te verwoorden dat het gewoon alle informatie mooi samenvat en dat alle vragen duidelijk beantwoord worden
emo.gif


Je eerste nadeel is trouwens meer een kwestie van vertrouwen. Ik persoonlijk zou er nooit aan twijfelen dat one2xs nog een lange tijd zal bestaan, maar ik begrijp dat mensen die hier vrij nieuw zijn dat anders kunnen zien.
 

Gerritzwn

New member
Rik (link):
Jezus Gerritzwn, je weet het altijd zo perfect te verwoorden dat het gewoon alle informatie mooi samenvat en dat alle vragen duidelijk beantwoord worden
emo.gif


Dankje
wink.gif



Rik (link):
Je eerste nadeel is trouwens meer een kwestie van vertrouwen. Ik persoonlijk zou er nooit aan twijfelen dat one2xs nog een lange tijd zal bestaan, maar ik begrijp dat mensen die hier vrij nieuw zijn dat anders kunnen zien.

Het is niet alleen een kwestie van vertrouwen. Maar ook een kwestie van onderzoeken e.d. Dat ik hier wellicht nog (een beetje) nieuw ben, houdt niet in dat er geen risicos zijn die zijn er in overvloed en ik hoop dat nu ik Lennard hier op gewezen heb, rekening mee gehouden wordt.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik weet zeker dat alle nuttige inbreng van leden gebruikt word binnen One2xs.
 

Gerritzwn

New member
Nvrshoutnvr (link):
is dat zelf getypt gerritzwn? je lijkt wel een encyclopedie
thumbsup.gif


Als je in deze business, zelf werkzaam bent is het eenvoudig om dingen uit je mouw te schudden
wink.gif
 
Bovenaan