Nieuw sub-forum

Yorrick

Active member
Beste one2xs-ers,

Het kwam in me op om een nieuw sub-forum te maken.
Een soort onzin voor het leven sub-forum, je kan er alles in kwijt.
Van hilarisch fotosoeps, tot de raarste feiten, tot de grootste onzin vehalen!
De bedoeling van dit hele sub-forum is om het wat gezelliger te maken.
Sowieso wil ik (en het team denk ik ook) dat het geen spam forum wordt.

Daarom stel ik voor dat er dan als regels komen:
- De posts tellen niet mee voor je post-count
- De posts tellen niet mee voor je activiteitsmeter
- De regels zijn minder streng, maar je kan er nog steeds warns krijgen zodra je ze ernstig overtreed. (Je mag bijvoorbeeld weleens een smiley post hebben, maar dit moeten er dan niet elke dag 1 zijn of iets in die richting)

Natuurlijk komen de normale regels er bij maar dan iets versoepelt.

Wat is het verschil tussen het onzin sub-forum en het offtopic sub-forum?
Er komt alleen maar onzin/vermaak/rare feiten et cetera in.
Het is dus puur voor vermaak en de gezelligheid.
Het moet dus niet zo zijn dat er geruzie komt en dat leden elkaar afkraken.


Laat hier onder even weten wat jullie er van vinden of hoe het idee beter kan!
Graag je mening onderbouwen en dus niet droog zeggen: "Goed" of "Niet goed".

Nou bedankt voor het lezen
pompom.gif

Groet,
Fanorg!
biggrin.gif
 

Lennard

Active member
Ik vind het opzich goed genoeg voor een testperiode. Heb er zelf ook al eens over na zitten denken. Het wordt dan gewoon wat losser dan het offtopic-topic en is meer bedoeld voor de grappige topics die eigenlijk geen normaal topic waard zijn: http://forum.fok.nl/forum/49

Nadelen heeft het volgens mij niet echt; als je het topic niet wil zien dan zet je hem uit in je Foruminstellingen in je profiel, en je hebt ook geen last dat die mensen ineens een veel hogere postcount ofzo hebben want de posts tellen niet mee.

Ik stem voor
pompom.gif
 

Ewan

New member
Voor
biggrin.gif
, omdat in offtopic onzin topic worden gesloten maar dan kan het wel in een aparte categorie
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
hmm
ik denk dat er eerst een test periode moet komen en niet al meteen compleet
want ik denk dat het offtopic heel erg rustig word zodra dit er is...
 

Lennard

Active member
Antonn (link):

Lennard (link):
Als het komt dan sowieso eerst met een testperiode.
smile.gif



Start die dan maar alvast
smile.gif


Mwah, ik ben niet de enige die er over gaat.
 

Marjolein

Miss Marjolein
ik ben tegen
smile.gif

Ik vind dat het offtopic-topic hier precies voor bedoeld is om een"gezellig" topic te hebben waar je dit allemaal in kwijt kan. Alleen het jammere is dat een aantal personen de definitie van gezellig niet snappen en dat zal met een nieuw subforum niet anders zijn. De gesprekken zullen dus alleen verplaatst worden van offtopic naar het nieuwe subforum maar het principe blijft hetzelfde dus waarom zou je het dan uitvoeren?
 

Yorrick

Active member
Nee, dat ook weer niet.
Het subforum is meer bedoelt voor vermaak, het offtopic blijft natuurlijk wel bestaan!


Marjolein (link):
ik ben tegen
smile.gif

Ik vind dat het offtopic-topic hier precies voor bedoeld is om een"gezellig" topic te hebben waar je dit allemaal in kwijt kan. Alleen het jammere is dat een aantal personen de definitie van gezellig niet snappen en dat zal met een nieuw subforum niet anders zijn. De gesprekken zullen dus alleen verplaatst worden van offtopic naar het nieuwe subforum maar het principe blijft hetzelfde dus waarom zou je het dan uitvoeren?


Het subforum is meer voor vermaak bedoelt, daar in tegen kan je in het offtopic veel meer en hele andere dingen kwijt.
Het is gewoon handig om die entertainment-dingetjes bij elkaar te hebben! (Vind ik dan persoonlijk)
Alle leuke/grappige/verbazingwekkende-onzin dingen komen in het onzin topic.
In het offtopic zijn dingen zoals: "Het computer topic" of: "Het smartphone topic" te vinden, die vind je in het onzin-subforum natuurlijk niet!
 
J

Jordy

Guest
Ik vind het een goed idee, maar je kan toch net zo goed het offtopic ombouwen tot dit idee?
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Marjolein (link):
ik ben tegen
smile.gif

Ik vind dat het offtopic-topic hier precies voor bedoeld is om een"gezellig" topic te hebben waar je dit allemaal in kwijt kan. Alleen het jammere is dat een aantal personen de definitie van gezellig niet snappen en dat zal met een nieuw subforum niet anders zijn. De gesprekken zullen dus alleen verplaatst worden van offtopic naar het nieuwe subforum maar het principe blijft hetzelfde dus waarom zou je het dan uitvoeren?
Maar offtopic is toch serieuzer.

In een Onzin-subforum (desnoods geef je hem een andere naam) kun je alles posten wat we tot nu toe hebben gesloten: bijvoorbeeld een topic waar iedereen 3 woorden post en zo een verhaal maakt. Als mensen dat leuk vinden dan kan dat daar. Die mensen hebben het dan naar hun zin (want er zijn echt mensen die dat leuk vinden), en de rest die het niet wil lezen heeft er geen last van.

Ook topics als paint hier Mark Rutte kun je daar plaatsen. Het is te niet-serieus voor het Offtopic-subforum, maar het kan best leuk zijn als je Mark Rutte in fotos gaat painten.

Op FOK! loopt het prima. Er zijn daar genoeg topics in het Onzin-subforum (http://forum.fok.nl/onz) die het hier ook prima zouden doen. Of nouja, dat denk ik. En daarom denk ik dat het wel een testje waard is.
redface.gif
Natuurlijk vind je daar ook allerlei topics die je hier niet moet hebben (18+ topics bijvoorbeeld), maar dat snappen de posters hier ook wel, en daar kunnen we gewoon voor warnen natuurlijk.

En zoals ik al zei: de serieuzere topics blijven gewoon in het Offtopic-forum, en het Onzin-forum kun je dan gewoon verbergen, dus als je het irritant vindt of whatever dan blokkeer je dat forum (wat je gewoon kunt instellen) en dan heb je er totaal geen last van.
 
G

Guest

Guest
Ik vind het een top idee..

Gewoon een sub forum (Zoals offtopic) en dat alles wat je daar in post niet mee telt met activiteit shit, en met je post counter..

En dat je dit aan of uit kan zetten.

Zodat je gewoon voor alles een leuk topic aan kan maken (oké niet alles, maar wel met soepelere regels en onder het niveau van off-topic)
 
Bovenaan