Voorbeeld-verplicht

Alemaalte

New member
Quote:
1) Ja dat is dus het hele idee, dat gebeurt niet altijd
2) Ja, de support hoeft minder te controleren omdat de gebruikers naar mijn mening bewust zijn van het feit dat er een voorbeeld moet zijn
3) Zo krijg je dus méér werk in plaats van minder werk
4) Daar ben ik het volledig met je eens, maar dat is er (helaas) nog niet.


1) Ja en met jou idee wel of wat? Ze zijn zekerder als er een voorbeeld staat, akkoord, maar dan koop je het toch ook gewoon niet tot dat er een voorbeeld is?
2) Maar ze horen nu al bewust te zijn, als ze dat niet zijn moeten ze erop gewezen worden de regels te lezen.
3) Niet waar, door foutieve reacties te reporten en te bestraffen gaan mensen stoppen met die nutteloze berichten die eigenlijk door mods geplaatst te horen worden.
4) Stel het dan voor
yummie.gif


Ook een toevoeging:
Ik vind onze discussie behoorlijk constructief hoor. Ik doe moeite om niet kwaad te worden, maar ja als je gaat reageren met ik wil het je niet uitleggen dan bereik je ook niets
wink.gif
.
 

Lennard

Active member
Is het geen optie om in de textarea waar je normaal je topic typt gewoon standaard te zetten:
"Voorbeeld (verplicht!): ..."
met eventueel nog meer dingen erbij?

haha en ik zie nu pas je puntensaldo je geniale topic
emo.gif
 

Alemaalte

New member
Lennard (link):
Is het geen optie om in de textarea waar je normaal je topic typt gewoon standaard te zetten:
"Voorbeeld (verplicht!): ..."
met eventueel nog meer dingen erbij?

haha en ik zie nu pas je puntensaldo je geniale topic
emo.gif



Ik was ook zoiets aan het bedenken, maar misschien is het dan beter om een tekst te plaatsen:
"Heb je de handel regels gelezen? *link naar topic* Hier even het belangerijke:
1) Voorbeeld is verplicht
2) Blablalba veiling"

Ik had het met meer dingen erbij niet gelezen, wel ja, ik heb er ook nog de link naar het topic gezet
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Ja maar dat lezen mensen niet
emo.gif
een ding in de textarea wel, zoiets:


Codeblok:



1
2
3
4
5
6

Dit bied ik aan:
Ik verkoop het zoveel keer:
Prijs:
Voorbeeld (VERPLICHT):

Ik weet zeker dat ik alle rechten heb op wat ik aanbied, en dat ik de regels heb gelezen en daarmee akkoord ga.






denk ik dan
 

Alemaalte

New member
Maar dan is er nog altijd geen link naar de regels, die zou ik toch plaatsen, dan kunnen mensen even checken van, "o mocht dat nou eigenlijk? Ik zal snel even kijken."
 

Yorrick

Active member
Alemaalte (link):

Quote:
1) Ja dat is dus het hele idee, dat gebeurt niet altijd
2) Ja, de support hoeft minder te controleren omdat de gebruikers naar mijn mening bewust zijn van het feit dat er een voorbeeld moet zijn
3) Zo krijg je dus méér werk in plaats van minder werk
4) Daar ben ik het volledig met je eens, maar dat is er (helaas) nog niet.


1) Ja en met jou idee wel of wat? Ze zijn zekerder als er een voorbeeld staat, akkoord, maar dan koop je het toch ook gewoon niet tot dat er een voorbeeld is?
2) Maar ze horen nu al bewust te zijn, als ze dat niet zijn moeten ze erop gewezen worden de regels te lezen.
3) Niet waar, door foutieve reacties te reporten en te bestraffen gaan mensen stoppen met die nutteloze berichten die eigenlijk door mods geplaatst te horen worden.
4) Stel het dan voor
yummie.gif


Ook een toevoeging:
Ik vind onze discussie behoorlijk constructief hoor. Ik doe moeite om niet kwaad te worden, maar ja als je gaat reageren met ik wil het je niet uitleggen dan bereik je ook niets
wink.gif
.



1) het is sneller als er al een voorbeeld staat vanaf het begon toch?
2) true, maar toen ik net nieuw was heb ik ook eerlijk gezegd niet de regels gelezen.
3) de reacties zijn opzich niet nutteloos maar wel behoorlijk irritant voor de lezer en de verkoper
4) ik heb er al een keer wat van gezegt maar dat werd niet goed ontvangen door een support lid (ik zoek vanavond het bericht wel op)
Ik heb trouwens nooit gezegt dat ik iets niet wil uitleggen hoor
redface.gif


Het idee van Lennard lijkt me wel een goede variant op het idee en misschien ook nog zoals alemaalte zei onder aan de textarea een link naar de regels.


toevoeging op 23 juni 2012, 23:34:13:
Dit bedoel ik met dat bericht dat het niet goed ontvangen werd:

Luuk zegt dat ze moeten stoppen
Rik herinnert ze

Ik postte iets dat ik het raar vond dat er geen warns uitgedeeld werden, vervolgens werd mijn post verwijderd en kwam er dit voor in de plaats:
http://www.one2xs.com/threads/42799&p=120#676825
Terwijl de andere (offtopic) posts niet verwijderd werden
emo.gif
...
 

Alemaalte

New member
Zij hadden ruzie, dan kan je als mod niet zomaar warns gaan uitdelen want dat helpt niet. Dat is iets totaal anders dan posts die de regels volledig overtreden.

1) Probleem is dat je daar met jou idee nog altijd niet zeker van bent, en je daar eigenlijk nooit zeker van kan zijn.
2) Ik wel, maar zelfs als je dat niet doet, heb jij meteen iets aangeboden? Je hoeft de regels niet perse onmiddellijk te lezen, maar als je een post zet mag het wel. Maar zelfs als ze dat niet doen kan je alsnog gewoon even hun topic verwijderen en zeggen de regels te lezen (en zoals lennard zegt in het textvak plaatsen)
3) Zijn ze wel, enkel mods horen mensen terecht te wijzen, anders is je post oftopic en had je gewoon moeten reporten. Eventueel 1 bericht zou ik dan nog door de vingers zien maar als het 5x gezegd wordt is het gewoon spam.
4) Maar dat doe je dan wel niet even snel in offtopic, sowieso moet je niet te veel kritiek uiten op iemand zijn aanpak
smile.gif
 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
Azdinnn (link):
Ik ben voor, altijd komen ze met smoesjes waardoor ze geen screen kunnen maken o.i.d.

Doen dus
biggrin.gif



Doen!
 

Yorrick

Active member
Alemaalte (link):
Zij hadden ruzie, dan kan je als mod niet zomaar warns gaan uitdelen want dat helpt niet. Dat is iets totaal anders dan posts die de regels volledig overtreden.

1) Probleem is dat je daar met jou idee nog altijd niet zeker van bent, en je daar eigenlijk nooit zeker van kan zijn.
2) Ik wel, maar zelfs als je dat niet doet, heb jij meteen iets aangeboden? Je hoeft de regels niet perse onmiddellijk te lezen, maar als je een post zet mag het wel. Maar zelfs als ze dat niet doen kan je alsnog gewoon even hun topic verwijderen en zeggen de regels te lezen (en zoals lennard zegt in het textvak plaatsen)
3) Zijn ze wel, enkel mods horen mensen terecht te wijzen, anders is je post oftopic en had je gewoon moeten reporten. Eventueel 1 bericht zou ik dan nog door de vingers zien maar als het 5x gezegd wordt is het gewoon spam.
4) Maar dat doe je dan wel niet even snel in offtopic, sowieso moet je niet te veel kritiek uiten op iemand zijn aanpak
smile.gif


Ze hadden trouwens geen ruzie, ze zaten Webwereld- en EK-dingen in het offtopic te posten, in feiten ga je dan offtopic en het is ook nog eens vreselijk irritant als mensen je er al 100x op hebben gewezen.

1) Maar zo kun je nog 100 andere scenarios gaan bedenken hoe je iemand oplicht. Je kan altijd opgelicht worden, alleen dit geeft een klein stukje meer zekerheid.
2) Voorkomen is beter dan genezen toch? Hier het zelfde verhaal, je kunt het beter voorkomen dan het erna zeggen, het gebeurt namelijk regelmatig.
3) Ik ga er ook niet vanuit dat er 5 mensen zijn die hetzelfde posten (Van dat ze het voorbeeld vergeten zijn), misschien gebeurt het wel, maar dan is er echt iets mis met die persoon zelf en kun je het reporten ja.
4) Ik heb er zelfs een grapje van gemaakt, daar werd op gereageerd: "Als het zo door gaat, komen er zeker wel warns" (of iets dergelijks). Daarna heb ik ze er nog een aantal keer op gewezen omdat het bloed irritant is als mensen in offtopic over dingen gaan praten waar aparte topics voor zijn. Maar helaas is er naar mijn mening niet genoeg aan gedaan.
 

Lennard

Active member
De punten zijn wel duidelijk lijkt me zo, ik zal binnenkort een standaardformulier maken in de textarea en kijken of dat het gewenste effect geeft.
 

Alemaalte

New member
1) Eigenlijk vind ik dat je hier een argument van mij geeft ... je kan hier inderdaad 100 scenarios gaan verzinnen, dus beter vind je een oplossing voor ze allemaal i.p.v. eentje.
2) Niet altijd hoor, maar dan nog, je voorkomt niet perse, want jij geeft geen sluitende oplossing, het is nog altijd mogelijk om een topic te maken zonder voorbeeld.
3) Dat gebeurt inderdaad (te) vaak.
4) Maar dat is jou taak niet! Report het en als je vindt dat er nog altijd niet naar je geluisterd wordt kan je een ticket maken, maar zelf mod spelen is niet de bedoeling
wink.gif
 

Yorrick

Active member
Alemaalte (link):
1) Eigenlijk vind ik dat je hier een argument van mij geeft ... je kan hier inderdaad 100 scenarios gaan verzinnen, dus beter vind je een oplossing voor ze allemaal i.p.v. eentje.
2) Niet altijd hoor, maar dan nog, je voorkomt niet perse, want jij geeft geen sluitende oplossing, het is nog altijd mogelijk om een topic te maken zonder voorbeeld.
3) Dat gebeurt inderdaad (te) vaak.
4) Maar dat is jou taak niet! Report het en als je vindt dat er nog altijd niet naar je geluisterd wordt kan je een ticket maken, maar zelf mod spelen is niet de bedoeling
wink.gif



1) Dus je vindt dat ik er géén van de 100 mag oplossen maar alles in één keer moet oplossen
emo.gif
, Beter iets dan niets, toch?
2) Maar je verminderd het wel, dat is nog altijd beter
3) Mee eens
4) Dat zou ik waarschijnlijk het zelfde antwoord terug krijgen, maar je zegt nu dus dat geen enkel lid een ander lid op de regels mag wijzen? Dat vind ik wel heel scheef want als mede-lid hoor je je steentje (zo nodig) bij te dragen. Het is niet de bedoeling dat je de hele-tijd als mod gaan spelen, maar een enkele keer is nodig.

Trouwens ik heb een snel (dus niet heel erg betrouwbaar!!) onderzoekje gedaan.
Ik heb wat random topics in aanbiedingen aangeklikt en gekeken of er een voorbeeld stond.


Klik om de spoiler te openen
Wel = Er is een voorbeeld bij het topic
Als er een link staat is er geen voorbeeld.
1 WEL
2 WEL
3 WEL
4 http://www.one2xs.com/threads/43226
5 WEL
6 http://www.one2xs.com/threads/43206
7 WEL
8 WEL
9 http://www.one2xs.com/threads/43198
10 http://www.one2xs.com/threads/43192
11 http://www.one2xs.com/threads/42777
12 WEL
13 WEL
14 http://www.one2xs.com/threads/43189
15 WEL
16 WEL
17 http://www.one2xs.com/threads/43194
17 http://www.one2xs.com/threads/43181
19 http://www.one2xs.com/threads/42795
20 WEL
21 WEL
22 WEL
23 http://www.one2xs.com/threads/43096

13 hebben netjes een voorbeeld
10 hebben geen voorbeeld (Ongeveer 44 %!)

Dat vind ik alsnog te veel, het is niet betrouwbaar maar schetst wel een ongeveer beeld.
 

Alemaalte

New member
1) Inderdaad, als er een oplossing denkbaar is voor die 100, dan moet je die nemen.
2) Twee puntjes: hoe weet je dat je het verminderd en vermindering is niet de oplossing, er moet een sluitende oplossing zijn.
4) Nee, dat is de taak van de mods, ja je moet je steentje bijdragen, maar nee dat doe je niet door te reageren, dat doe je door te reporten (dat was bv. een reden waarom sjoerd mod is geworden, omdat hij de report button zo vaak gebruikte).

En ja, daar heb je dus stap 1 van probleem oplossend denken gedaan, kijken of er een probleem is. Dat weten we nu dus. Nu moet er een oplossing komen, en dan vindt ik die van Lennard beter klinken dan die van jou. Alsnog vind ik dat er tegen dit strenger mag opgetreden worden.
 

Yorrick

Active member
Alemaalte (link):
1) Inderdaad, als er een oplossing denkbaar is voor die 100, dan moet je die nemen.
2) Twee puntjes: hoe weet je dat je het verminderd en vermindering is niet de oplossing, er moet een sluitende oplossing zijn.
4) Nee, dat is de taak van de mods, ja je moet je steentje bijdragen, maar nee dat doe je niet door te reageren, dat doe je door te reporten (dat was bv. een reden waarom sjoerd mod is geworden, omdat hij de report button zo vaak gebruikte).

En ja, daar heb je dus stap 1 van probleem oplossend denken gedaan, kijken of er een probleem is. Dat weten we nu dus. Nu moet er een oplossing komen, en dan vindt ik die van Lennard beter klinken dan die van jou. Alsnog vind ik dat er tegen dit strenger mag opgetreden worden.


1) Ja maar die is er nog niet, dus zon oplossing lijkt mij dan beter dan niets.
2) Omdat sommige denken: "Ohnee, ik moet een voorbeeld/bewijs geven maar dat kan ik niet, laat maar."
4) Dat deed ik ook, tot dat ik tot de conclusie kwam dat het niet echt hielp en ja ik had eigenlijk een ticket moeten maken.

De oplossing van Lennard lijkt me inderdaad een goede oplossing. Ik denk dat het idee van Lennard ook wordt uitgevoerd dus dan lijkt me deze discussie nutteloos
yummie.gif
 

Alemaalte

New member
1) Dat heb je mis, je kan beter gelijk het juiste doen, en niet een half afgemaakte oplossing.
2) Een sluitende is nog altijd nodig, en dat is nu ook vaak, "ja een voorbeeld plaats ik later wel", terwijl ze goed weten dat het niet mag (strenger beleid?)
4) Reports helpen wel hoor.

Het begint een beetje nutteloos te worden misschien, dus wss ga ik ook stoppen na deze post, maar ik zou toch nog even iets willen zeggen over je "onderzoek".

6 van die linkjes hadden ofwel geen voorbeeld nodig of konden er gewoon geen plaatsen.
Maar over 3 kan je wel discussieren aangezien de regels zeggen dat een voorbeeld verplicht is en niet een bewijs. En in 1 geval heeft marjolein het gewoon gekocht ongeacht of er nou een bewijs was of niet.
 

Yorrick

Active member
Alemaalte (link):
1) Dat heb je mis, je kan beter gelijk het juiste doen, en niet een half afgemaakte oplossing.
2) Een sluitende is nog altijd nodig, en dat is nu ook vaak, "ja een voorbeeld plaats ik later wel", terwijl ze goed weten dat het niet mag (strenger beleid?)
4) Reports helpen wel hoor.

Het begint een beetje nutteloos te worden misschien, dus wss ga ik ook stoppen na deze post, maar ik zou toch nog even iets willen zeggen over je "onderzoek".

6 van die linkjes hadden ofwel geen voorbeeld nodig of konden er gewoon geen plaatsen.
Maar over 3 kan je wel discussieren aangezien de regels zeggen dat een voorbeeld verplicht is en niet een bewijs. En in 1 geval heeft marjolein het gewoon gekocht ongeacht of er nou een bewijs was of niet.

1) Aan jou de taak om een sluitende oplossing te vinden en dat in een nieuw topic te zetten, ik kan het niet vinden dus vind ik het beter om iets te doen in plaats van helemaal niets.
2) Klopt, maar die is er simpel weg (nog) niet!
4) Voorzover ik weet hielp het niet in mijn geval.

Ik heb geen één topic gezien waar een voorbeeld onmogelijk was.
Bij twitter followers (o.i.d.) kun je tenminst een screenshot maken van de followers die je zelf hebt bereikt.


Quote:
6 van die linkjes hadden ofwel geen voorbeeld nodig

In de regels staat:

Regels:
een voorbeeld is verplicht met uitzondering van zaken waarvan je geen screenshot kunt maken
 

Lennard

Active member
Maar een screenshot of andere vorm van bewijs is een middel om te bewijzen dat je het product hebt en/of wat het precies is, geen doel opzich.

Aan een screenshot van het getal 100 op je Twitter heb je niks, en aan een screenshot van de website van paysafecard waar op staat dat je 10 euro tegoed hebt kun je ook je twijfels hebben.

Maar het gaat er om dat mensen een indruk hebben van wat ze kopen. Als je 100 followers verkoopt dan kun je een screenshot van die 100 maken maar dat zegt helemaal niks, want je weet niet of iemand echt die 100 followers via zijn eigen tactiek heeft gekregen.
Een psc-screenshot zegt in principe ook niets maar legt wel de drempel om te op te lichten wat hoger; maar als iemand 100 paysafecards heeft verkocht dan zijn die screenshots gewoon nutteloos eigenlijk.

Maargoed, formuliertje kan gewoon, en als iemand vindt dat hij geen voorbeeld kan toevoegen dan doet hij dat niet en dan bemoeien wij er ons wel mee als dat toch wél nodig is.
 

Robindh

Active member
Het lijkt me vrij onnodig om dit toe te voegen? Het heeft geen enkele meerwaarde. En het kost enkel tijd.
 

Mzuy

New member
Lennard (link):
Maar een screenshot of andere vorm van bewijs is een middel om te bewijzen dat je het product hebt en/of wat het precies is, geen doel opzich.

Aan een screenshot van het getal 100 op je Twitter heb je niks, en aan een screenshot van de website van paysafecard waar op staat dat je 10 euro tegoed hebt kun je ook je twijfels hebben.

Maar het gaat er om dat mensen een indruk hebben van wat ze kopen. Als je 100 followers verkoopt dan kun je een screenshot van die 100 maken maar dat zegt helemaal niks, want je weet niet of iemand echt die 100 followers via zijn eigen tactiek heeft gekregen.
Een psc-screenshot zegt in principe ook niets maar legt wel de drempel om te op te lichten wat hoger; maar als iemand 100 paysafecards heeft verkocht dan zijn die screenshots gewoon nutteloos eigenlijk.

Maargoed, formuliertje kan gewoon, en als iemand vindt dat hij geen voorbeeld kan toevoegen dan doet hij dat niet en dan bemoeien wij er ons wel mee als dat toch wél nodig is.


DatDat boi!
bye.gif


Onnodige suggestie is dit hele idee. lock?
 
Bovenaan