Leden API

Antonn

New member
Lennard (link):
Het werkt niet zo heel ingewikkeld, denk dat je er wel uit moet komen, desnoods even googlen hoe je XML moet ophalen.
smile.gif



Als je dat in een extension wilt moet dat dis wel met javascript/jQuery
 

Bjarnootjuh

New member
Kan ook php
yummie.gif


Ik heb namelijk een o2x Uptime addon.



Lennard, anders koop jij een store account en upload jij alles
biggrin.gif
is 5$
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Waarom wilt iedereen nu nou mijn idee pakken? (Zie onderschrift)
sadley.gif
 

Thom

Thom
Nielsie (link):
Waarom wilt iedereen nu nou mijn idee pakken? (Zie onderschrift)
sadley.gif



Alsof jij de eerste bent.
 

Bjarnootjuh

New member
Nee.... Die Uptime addon is zonder de api en bestaat al een paar weken. Maar vanwege de load mag ik hem nog niet release.
 

Timkb

New member
Misschien is het handig om te kunnen selecteren welke functies de API key mag gebruiken. En de mogelijkheid tot meer API keys zodat je kan bepalen welke App wat mag uitlezen.

(Misschien is het al genoemd maar ik zocht niet alle paginas door te lezen)
 

Antonn

New member
Timmie (link):
Misschien is het handig om te kunnen selecteren welke functies de API key mag gebruiken. En de mogelijkheid tot meer API keys zodat je kan bepalen welke App wat mag uitlezen.

(Misschien is het al genoemd maar ik zocht niet alle paginas door te lezen)


Voor
 

Timkb

New member
Nou, mensen kunnen het ook voor statistieken o.i.d. gebruiken en omdat deze API niet bepaald anoniem is zou ik het fijn vinden als ik zelf kan bepalen wat welke app mag uitlezen.
 

Lennard

Active member
Timmie (link):
Misschien is het handig om te kunnen selecteren welke functies de API key mag gebruiken. En de mogelijkheid tot meer API keys zodat je kan bepalen welke App wat mag uitlezen.

(Misschien is het al genoemd maar ik zocht niet alle paginas door te lezen)




Lennard (link):

Robbert (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Marvinguich (link):
Geen Toegang
emo.gif
emo.gif





Oh, was al bang dat ik wat vergeten was.
clown.gif




Klik om eerdere quotes te tonen


Freestyle (link):
Misschien ook handig, voor de servers of ze online/offline zijn.
Voor de tickets (eigenlijk niet nodig want je krijgt dan een prive bericht).
En voor meldingen als je host/domein/vps/etc bijna is verlopen.




Thanks, al hoor ik het liever van mensen die het echt in willen bouwen; als ik van alles ga ondersteunen en niemand gebruikt het verder dan schiet het ook niet op namelijk.


Als gebruiker zal ik graag meerdere API codes kunnen maken en dan per API code het liefst een naam erbij geven en premissies die die API code kan opvragen.
Dus API code xxxx-xxxx-xxxx mag mijn puntensaldo en aantal nieuwe priveberichten zien, maar code yyyy-yyyy-yyyy mag alleen mijn puntensaldo zien.

Ja net als in de Google Play Store zegmaar. Daar heb ik nog over na zitten denken maar dan wordt het weer een stuk complexer allemaal, en waarschijnlijk zijn er toch maar een paar gebruikers die apps maken/gebruiken.

Als het echt veel gebruikt gaat worden zal ik er over denken om zoiets in te bouwen.
smile.gif


 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Bjarnootjuh (link):
Lennard, anders koop jij een store account en upload jij alles
biggrin.gif
is 5$


Als het niet via kut-google checkout had gewerkt had ik het wel gedaan.
 

Antonn

New member
Kan je ook ff zeggen welke errors die terug kan geven zodat ik dan mijn systeem kan aanleren die mooi in het Nederlands te tonen? Alle mogelijke returns graag
heart.gif


Zoals database errors en errors als deze:

Codeblok:



1
2

<error>api isnt enabled for this user</error>
<error>incorrect user given</error>




 

Lennard

Active member
no user given
incorrect user given
api isnt enabled for this user
no key given
incorrect key given
no info given (als &info= niet bestaat)
info {item} doesnt exist (als je bijv &info=dawnoado hebt; iets wat niet bestaat)

Dat is alles.
smile.gif
 

Lennard

Active member
Dan krijg je een header location naar failover.one2xs.com, en een tekstmelding db error.

Gewoon standaard-melding dus.
smile.gif
 

Antonn

New member
OK
Daar houd ik dan lekker geen rekening mee moet je maar lekker database online houden.

Wil je hier ff die "waarde" en die "wat is het" in het vet zetten of zoals bij de mijn producten pagina? Ik maak mezelf steeds wijs dat waarde ook een waarde is
emo.gif
 
Bovenaan