Migratie webservers

Sebastiaanh

New member
Sigyrik (link):

One2xs (link):
23:00 upgrade wordt meteen naar PHP 5.4 gedaan; enige grote nadelen hiervan zijn dat magic quotes en safe mode niet meer ondersteund wordt, maar in PHP 5.3 staat dat standaard al uit, dus dat moet geen probleem zijn
23:55 webserver is up and running
00:25 server draait nog goed, nameservers zijn opnieuw ingericht, maar we hebben besloten morgen verder te gaan zodat mensen de tijd hebben om nog even hun scrips aan te passen op PHP 5.4


eey dit slaat nergens op nu moet je gewoon door gaan met server 1 en 2



Doe rustig man..


toevoeging op 5 april 2012, 00:28:19:
Denk je dat het zo gemakkelijk is?
 

Lennard

Active member
Sigyrik (link):

One2xs (link):
23:00 upgrade wordt meteen naar PHP 5.4 gedaan; enige grote nadelen hiervan zijn dat magic quotes en safe mode niet meer ondersteund wordt, maar in PHP 5.3 staat dat standaard al uit, dus dat moet geen probleem zijn
23:55 webserver is up and running
00:25 server draait nog goed, nameservers zijn opnieuw ingericht, maar we hebben besloten morgen verder te gaan zodat mensen de tijd hebben om nog even hun scrips aan te passen op PHP 5.4


eey dit slaat nergens op nu moet je gewoon door gaan met server 1 en 2

Server 1 en 2 waren niet eens gepland voor vandaag.
 

Sigyrik

New member
ohh
redface.gif
post duidelijker want het lijkt of je in de post zegt dat ze later die avond worden gedaan
 

Lennard

Active member
Sebastiaanh (link):
Doe rustig man..


toevoeging op 5 april 2012, 00:28:19:
Denk je dat het zo gemakkelijk is?
Ook dat ja. We zaten een beetje in een dilemma of we nou PHP 5.3 of 5.4 zouden doen. Als we voor 5.3 zouden kiezen dan moesten we over een maand weer down en zorgen dat iedereen wist dat we gingen updaten, als we 5.4 zouden kiezen dan konden we weer even vooruit maar zouden sommige mensen misschien meer tijd nodig hebben om hun systeem aan te passen.


Sigyrik (link):
ohh
redface.gif
post duidelijker want het lijkt of je in de post zegt dat ze later die avond worden gedaan
Sorry als dat niet duidelijk was, maar s1 en s2 volgen later deze week of anders begin volgende week, afhankelijk hoe deze verhuizing gaat.
 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
Is het gelukt?


toevoeging op 5 april 2012, 07:28:17:
Het is dus niet gelukt:
PHP Versie
5.2.17
 

Ewan

New member
Jellesch (link):
Is het gelukt?


toevoeging op 5 april 2012, 07:28:17:
Het is dus niet gelukt:
PHP Versie
5.2.17


Lennard (link):
De server draait nog goed, nameservers zijn opnieuw ingericht, maar we hebben besloten morgen verder te gaan zodat mensen de tijd hebben om nog even hun scrips aan te passen op PHP 5.4.

Beter lezen voortaan.
 
G

Guest

Guest
Lennard (link):
Omdat XAMPP en WampServer beide geen 5.4 ondersteunen en mensen dus geen idee kunnen hebben of hun site dan nog wel werkt. Dat is voor mij iig de reden; overstappen naar 5.4 kan altijd nog. Dat was voor mij in ieder geval de reden om geen 5.4 te pakken, misschien dat de hoster nog een andere reden heeft.


Heb niet echt verder goed doorgelezen dus kan zijn dat ik nu een domme opmerking maak maar goed..

Ik heb zelf ook 5.4 op XAMPP draaien dus dat kan gewoon geloof ik, nog niet in een standaard installatie van XAMPP maar gewoon 5.4 downloaden en alles vervangen.
 
G

Guest

Guest
Lennard, gaan jullie ons verwittigen als je backups gaat nemen voor de bestanden over te zetten? Dan weet ik wanneer ik moet stoppen met scripten
 

Antonn

New member
Raaoul (link):

Lennard (link):
Jep, dat meld ik hier. Ga maar uit van 22:00 uur.


Vanavond?
emo.gif




22:00 = 10 uur savonds
10:00 = 10 uur smorgens
 
G

Guest

Guest
Vriendje (link):

Raaoul (link):

Lennard (link):
Jep, dat meld ik hier. Ga maar uit van 22:00 uur.


Vanavond?
emo.gif




22:00 = 10 uur savonds
10:00 = 10 uur smorgens



Nee maar of S1 en S2 vanavond ook aan de beurt zijn
 

Lennard

Active member
Oja jij staat op s1 natuurlijk.
Enkel s3 is vanavondaan de beurt, de rest volgt later als s3 succesvol is overgezet, maar dat hoor je dus nog.
 
G

Guest

Guest
Lennard (link):
Oja jij staat op s1 natuurlijk.
Enkel s3 is vanavondaan de beurt, de rest volgt later als s3 succesvol is overgezet, maar dat hoor je dus nog.


Oke, bedankt
 

Antonn

New member
Kingunit (link):
Ik heb helemaal niets gemerkt. Wist niet eens dat dit topic er was.
emo.gif
Hoe is het verlopen?


Ik heb ook nog niets gemerkt. Ik wacht in spanning af tot het gebeurt!
 
Bovenaan