Migratie webservers

Antonn

New member
Lennard (link):
Maar die functie doet iets heel anders dan wat magic quotes deed.


Ik zie denk ik geen verschil. En ze word meestal gebruikt om SQL injecties te voorkimen wat mijn mislukte functie ook kan.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ja, maar magic quotes escapete je $_POST, $_GET enzo vanzelf. En volgens mij ook niet op de standaard mysql_real_escape manier (niet zeker).
 
G

Guest

Guest
Maartenl (link):

Aarclay (link):
Kijk, en zie:
http://nl.php.net/session_destroy


Had daar al gekeken, maar vroeg het omdat ik een probleem ermee had.



session_destroy() bestaat nog, anders zou er een warning staan dat het deprecated is.
pompom.gif
 
G

Guest

Guest
Pepijniscool (link):

Vriendje (link):

Aarclay (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Vriendje (link):
function magic_quotes($lol) {
return mysql_real_escape_string($lol);
}





Zou kunnen, alleen best overbodig.
Ik zie dit eerder als +1 grappig
wink.gif




Eignlijk wel handig voor personen die dit gewend waren en geen zin hebben om 10.000 paginas te wijzigen. Zo kan je eigenlijk bijna elke functie namaken.



http://www.phphulp.nl/php/script/snippets/verkorte-mysqlrealescapestring/1381/verkortemysqlrealescapestring/985/



Leuk dat hij daar ook staat, ik geloof niet dat Vriendje hem daar vandaan heeft, aangezien iedereen met een heel klein beetje php kennis dit ook wel zou kunnen snappen.
 

Antonn

New member
Xjessex (link):

Pepijniscool (link):

Vriendje (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Aarclay (link):

Vriendje (link):
function magic_quotes($lol) {
return mysql_real_escape_string($lol);
}

Zou kunnen, alleen best overbodig.
Ik zie dit eerder als +1 grappig
wink.gif








Eignlijk wel handig voor personen die dit gewend waren en geen zin hebben om 10.000 paginas te wijzigen. Zo kan je eigenlijk bijna elke functie namaken.



http://www.phphulp.nl/php/script/snippets/verkorte-mysqlrealescapestring/1381/verkortemysqlrealescapestring/985/



Leuk dat hij daar ook staat, ik geloof niet dat Vriendje hem daar vandaan heeft, aangezien iedereen met een heel klein beetje php kennis dit ook wel zou kunnen snappen.



Haha, indd. En alsnog zou het niet boeien
yummie.gif
 

PascalVZ

Active member
zijn jullie bezig ofz me sites van me host zijn telkens down

EEFANSITE (eefansite.com) is UP again at 22/04/2012 00:57:07, after 17m of downtime.
EEFANSITE (eefansite.com) is UP again at 22/04/2012 01:05:07, after 5m of downtime.
 

Luukvdo

New member
Er was een storing ergens in Amsterdam, de precieze oorzaak weet ik nog niet maar die volgt later vandaag
 

PascalVZ

Active member
oke bedankt voor de info ik wou ff weten want ik zag dat die off was want ik heb zon progje die houdt dat 24/7 in gaten
 

Lennard

Active member
Vanwege de FTP problemen (passieve modus werkt niet) op server 3 hebben we ongelofelijk lang naar een oplossing gezocht, maar niets bleek te helpen. Het is echt een bug in de kernel o.i.d... Maargoed, de bug moest opgelost worden, en daarom hebben we een nieuwe server klaargemaakt met exact dezelfde installatie (enkel een lagere Apache-versie, maar daar kan het niet aan liggen lijkt me zo) waar het merkwaardig genoeg wél op werkt.
Om die reden hebben we besloten de gebruikers van server 3 nog één keer over te zetten, en naar verwachting (onder voorbehoud dus) gebeurt dat morgenavond.
Je merkt er zelf weinig van (alleen dat je website het s nachts even niet zal doen), en als dat gebeurt is dan werkt alles weer als vanouds, en moeten de FTP problemen die sommigen ondervonden en vooral voor beginnende gebruikers erg lastig waren weer verleden tijd zijn.

Mijn excuses voor al dit ongemak, en om de webmasters van webserver 3 tegemoet te komen door deze ongemakken heeft iedereen op webserver 3 een gratis verlenging van 7 dagen van zijn host gekregen.
kerst.gif
 

Antonn

New member
Lennard (link):
Vanwege de FTP problemen (passieve modus werkt niet) op server 3 hebben we ongelofelijk lang naar een oplossing gezocht, maar niets bleek te helpen. Het is echt een bug in de kernel o.i.d... Maargoed, de bug moest opgelost worden, en daarom hebben we een nieuwe server klaargemaakt met exact dezelfde installatie (enkel een lagere Apache-versie, maar daar kan het niet aan liggen lijkt me zo) waar het merkwaardig genoeg wél op werkt.
Om die reden hebben we besloten de gebruikers van server 3 nog één keer over te zetten, en naar verwachting (onder voorbehoud dus) gebeurt dat morgenavond.
Je merkt er zelf weinig van (alleen dat je website het s nachts even niet zal doen), en als dat gebeurt is dan werkt alles weer als vanouds, en moeten de FTP problemen die sommigen ondervonden en vooral voor beginnende gebruikers erg lastig waren weer verleden tijd zijn.

Mijn excuses voor al dit ongemak, en om de webmasters van webserver 3 tegemoet te komen door deze ongemakken heeft iedereen op webserver 3 een gratis verlenging van 7 dagen van zijn host gekregen.
kerst.gif



Ik dacht meer aan 10
hypocrite.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Is er ook een indicatie van wanneer S1-S2 nou wél overgezet gaan worden?
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Als dit goed gaat dan gaan we ons over s1 en s2 buigen
smile.gif



toevoeging op 23 april 2012, 22:01:16:
En we gaan weer van start...
 

Lennard

Active member
Even een dubbelpost omdat anders niemand het opmerkt:

Server 3 is vanacht goed overgezet, alles (inclusief FTP
pompom.gif
) lijkt te werken, en daarmee is de verhuizing van s3 afgerond. Naar verwachting doen we morgenavond (woensdag 25 april) webserver 2, maar dat hangt er vanaf of we daar ook FTP problemen krijgen.

edit: en jahoor, FTP problemen op s2, en ook na een herinstallatie. We doen nu opnieuw een herinstallatie, maar vanavond gaat m niet worden dus.
 
Bovenaan