VPS interesse peilen

Lennard

Active member
Merlin:
Ik snap je punten en je verhaal, maar eigenlijk is een VPS toch juist nog een stapje "hoger" dan een reseller?
Klopt, maar ik gok zo dat het grootste gedeelte van de VPS kopers hem niet koopt om er een reseller van te maken. Als ze dat wel doen, ook goed, maar dan zijn het in ieder geval geen kant en klare resellers.


Merlin:
Je schrijft over resellers: "Ten eerste moet je daarvoor een dedicated server hebben". Dat is niet helemaal waar aangezien je ook reseller bij bijvoorbeeld liteserver of versio oid kunt inkopen. Bovendien geld hetzelfde dan eigenlijk voor een VPS, Die draaien ook op een dedicated server waar in principe dus ook niet nog een beheer pannel voor jullie boven zit... toch?
Ok, laat ik het anders zeggen. Als we de resellers willen kunnen beheren dan moeten we een eigen (dedicated) server hebben. De VPS kunnen we nu niet beheren inderdaad, het aanmaken ervan gaat ook niet door ons maar door Liteserver gebeuren, maar daar hebben we bot gezegd toch geen verstand van en daar kunnen we ook niets aan beheren dankzij het simpele feit dat je met een kale VPS zonder iets erop vrij weinig kunt, en we sowieso geen (of beperkte) support leveren over de inhoud van je bestelde host.
Bij resellers ligt dat anders, vandaar dat we die liever wel zelf beheren en kunnen aanmaken en dergelijke.


Merlin:
Dat jullie je eigen markt verkiezen vind ik bijzonder logisch. Maar met een VPS krijg je toch ook concurrentie? Misschien zelfs nog wel meer! Iemand hoeft maar een DA Licentie te kopen en je hebt nog meer dan een reseller in principe. Bovendien schrijft "liteonit" dat deze VPSen niet bedoelt zijn voor gamehosting. Dus dan lijkt het me helemaal logisch dat je de DA kant op gaat...
Hoeft niet, er werd ook een aantal keren geroepen dat het voor een radiostation gebruikt wordt. Maargoed, misschien heb je wel gelijk en gebruikt iedereen het om resellers te maken, we zullen zien... Verschil met een VPS met daarop een reseller en een reseller rechtstreeks van een hoster, is dat je bij een VPS zelf verantwoordelijk bent voor de beveiliging e.d., dus de kans dat er een groot aantal resellers werd gestart leek me redelijk klein.


Merlin:
Verder blijf ik bij mijn standpunt dat tussen de 5 - 15 punten per maand door bijna geen enkele gebruiker hier gehaald kunnen worden. En al helemaal met het oog op de toekomst. Stel iemand heeft een VPS en red 2 maanden lang de betaling, maar bij de 3e maand heeft hij net 2 punten te kort ofzo. Dan word de VPS afgesloten en kan de gebruiker vervolgens halsoverkop weer een oplossing gaan zoeken. En vooruit betalen (dus die 60-180 punten voor een jaar) is wel echt een flinke smak punten voor een gemiddeld lid hier...
Daar heb je helemaal gelijk in, uit een minicheck van me heeft 25% van de mensen die graag een VPS zou willen genoeg maandelijkse inkomsten om het op te brengen. Natuurlijk realiseren we ons dat het uitermate duur is om met wat doe en klik advertenties bij elkaar te sprokkelen, maar het is niet anders, zolang je nog een beetje íets van kwaliteit wil (dus geen 32 mb ram ofzo) betaal je gewoon enorm veel voor een VPS. Misschien wordt het percentage actieve leden wel ineens een stuk hoger, misschien promoot iedereen zn links als nooit tevoren, geen flauw idee. Ik ben bang dat het ook te duur is, maar we zullen het zien, nooit geschoten is altijd mis.


Merlin:
Maarja, Das mijn mening. Als jullie het wel rendabel vinden dan houd ik mij erbuiten want ik heb geen inzage in jullie capaciteiten en punten aantallen van leden hier
smile.gif

Of het al dan niet rendabel is weten we pas achteraf. Wij hebben wel inzage in onze capaciteiten en puntenstatistieken, maar het probleem is dat niemand vooraf weet wat de interesse is. Er hebben 24 mensen aangegeven dat ze direct al een VPS willen bestellen zodra ze beschikbaar zijn. Vantevoren weet je al dat die 24 VPSsen niet verkocht gaan worden als dat al zou kunnen, je weet gewoon niet hoeveel je er gaat verkopen. Daarom dit om te testen hoe en wat. Het kan best zijn dat ze er over een maand of twee drie weer uit vliegen, we zullen het zien.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Maar als er nou 1 iemand zo gek is om een jaar te kopen, kan je hem niet zomaar na een maand wegdoen omdat omdat die persoon de enige koper is, dan zit je met een bijna lege vps
schater.gif
 

Lennard

Active member
Weetik, dat risico hebben we nou eenmaal. Dat was met de start van one2xs ook zo, als bleek dat het niet zou lopen en iemand had net voor 10 jaar zn host verlengd dan zaten we ook met een lege reseller.
 

Matthias

Active member
Als dat het geval moest zijn, kan je toch ook gewoon de punten terug geven en de VPS annuleren? Dan heeft die persoon zn punten terug, geen probleem dan toch?
 

Lennard

Active member
Klopt, maar als je betaalt voor een jaar VPS dan krijg je ook een jaar je VPS, of dr moeten echt hele gare dingen gebeuren. Maarja, dat zien we dan wel weer..
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Matthias:
Als dat het geval moest zijn, kan je toch ook gewoon de punten terug geven en de VPS annuleren? Dan heeft die persoon zn punten terug, geen probleem dan toch?


Over het algemeen kan je dat niet zomaar doen. Is niet echt klantvriendelijk, want dan ga je je klant met jouw problemen laten zitten. Want misschien had ie net een server nodig, en kocht ie speciaal daarvoor even wat punten. En dan zit ie vervolgens met punten waar ie niets mee kan
emo.gif
 

Matthias

Active member
Rik:

Matthias:
Als dat het geval moest zijn, kan je toch ook gewoon de punten terug geven en de VPS annuleren? Dan heeft die persoon zn punten terug, geen probleem dan toch?


Over het algemeen kan je dat niet zomaar doen. Is niet echt klantvriendelijk, want dan ga je je klant met jouw problemen laten zitten. Want misschien had ie net een server nodig, en kocht ie speciaal daarvoor even wat punten. En dan zit ie vervolgens met punten waar ie niets mee kan
emo.gif




Gewoon geld teruggeven dan wat die persoon aan de punten betaald heeft, in Paypal of bankoverschrijving. maargoed >> ontopic
 

Merlin

New member
@ Lennard: Ik ben het met je eens dat niet geschoten mis is en dat het dus het proberen waard is, maar ik kijk wel kritisch naar t resultaat
smile.gif


En nogmaals: het is niet bedoeld om af te zijken, maar gewoon even mijn mening te geven...
 

Lennard

Active member
Merlin:
@ Lennard: Ik ben het met je eens dat niet geschoten mis is en dat het dus het proberen waard is, maar ik kijk wel kritisch naar t resultaat
smile.gif

Nice, dat proberen wij ook te doen.
biggrin.gif



Merlin:
En nogmaals: het is niet bedoeld om af te zijken, maar gewoon even mijn mening te geven...
Ja ik weet het, ken je langer dan vandaag. ^^
Ik weet dat je alles goed bedoelt en ben dr ook serieus blij mee dat mensen mee (proberen te) denken.
Ik ben zelf ook maar een simpele ziel die zonder marketingopleiding een beetje probeert in te schatten wat voor alle partijen het gunstigst uitkomt.
 

Zamir

New member
Ik denk dat het VPS niet zoveel als een Reseller zal gebruikt worden maar meer voor game servers of een sites erop hosten maar je weet maar nooit.
@Lennard : je hebt wel gelijk dat jullie denk ik ook één van de eerste zijn met Gratis VPSen oke je moet er wel wat voor doen maar ze zijn als nog gratis , ik denk dat dit ook in de toekomst One2xs zal helpen.
 

Nathan

New member
Ruben:

Zikledays:
uh

Jij wilt echt een warn he?


@Lars: Dit zijn allemaal details die later nog moeten worden besproken. Eerst moeten we gaan kijken in hoeverre er interesse in VPS in het algemeen.




Hij is van Zikle daar mag je gewoon uh in een topic zeggen :3
 
Bovenaan