VPS interesse peilen

Ruben

New member
De server staat aangesloten op een 100 mbit lijn en je hebt als het ware onbeperkt dataverkeer. FUP betekent Fair Use Policy en dat betekent weer dat wanneer jij geen overlast veroorzaakt met jouw dataverkeer gebruik het toegestaan is.
 

Matthias

Active member
Sjoerd:
en is het Windows of Linux?


Denk dat iedereen sowieso Windows gaat nemen (kost extra dacht ik?) want ik ken niemand hier op het forum verstand heeft van Linux
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Standaard niets, maar de hoster wil best geconfigureerde omgevingen klaarzetten.
Windows kan ook zonder meerprijs, als je maar zelf voor de serial zorgt.
 

Ruben

New member
@ Matthias, ik denk dat het gros voor linux gaat omdat het gratis is en veel meer gebruikt in de webhosting business.
 

Matthias

Active member
Ruben:
@ Matthias, ik denk dat het gros voor linux gaat omdat het gratis is en veel meer gebruikt in de webhosting business.


Dat wel ja, maar dan moet je Linux ook nog kennen
yummie.gif


Want als je Linux niet kent ben je er ook niks mee, want dat is niet zomaar in 1 2 3 geleerd
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Goed moment om het te leren.
yummie.gif


Maar Windows kan dus ook gewoon. Ubuntu ook, is gratis en heeft een GUI.
 

Matthias

Active member
Lars:
Dus op ubuntu is remote control ook beschikbaar ?


Als je linux neemt kan je gewoon via SSH werken. Daar je commands ingeven, is niet zo moeilijk alleen de commands leren
yummie.gif


Ik gebruik er zelf PuTTY voor.
 

Lennard

Active member
Lars:
Dus op ubuntu is remote control ook beschikbaar ?
Volgens de hoster wel, dus ja.

Edit:
Mensen die grafisch willen gaan draaien kunnen beter wel minimaal 512MB ram nemen want anders gaat het niet lekker draaien.
 

Jeffreyy

Jeffrey
Maar, op 1 VPS kan je toch bijvoorbeeld meerdere servers draaien?
Want de servers die ik draai zijn allemaal maar kleintjes. (samp servers)
 

Ruben

New member
Volgens mij draai je het om. Op een echte server kun je meerdere VPSen draaien. Een VPS is een virtuele server op een andere server. Ik weet niet of je meerdere SAMP servers kunt draaien op 1 VPS
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Hiermee worden jullie wel volgens mij de eerste die gratis VPSen aanbied
redface.gif

Buiten dat is het op het moment nog wel duur (als je kijkt naar hoeveel punten je max kan krijgen met adverteerders) waardoor je toch zeker wat extra punten moet kopen :D
 

Ruben

New member
Het lijkt misschien duur, maar het is eigenlijk heeeeeel goedkoop. Het probleem is dat er "wat" lastig aan punten te komen, maar zou je het gaan omrekenen dan is het zeer goedkoop.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ja, zo bedoelde ik het dus ook, dat het in die zin wel duur is.
MAar ik klaag verder niet over de prijs hoor ^^
 

Liteonit

New member
Ruben:
Volgens mij draai je het om. Op een echte server kun je meerdere VPSen draaien. Een VPS is een virtuele server op een andere server. Ik weet niet of je meerdere SAMP servers kunt draaien op 1 VPS


SAMP is een gameserver. Het is mogelijk om er meerdere te draaien op een VPS.
Veel mensen snappen niet wat een VPS is... niks anders dan een normaal OS waar je zelf mee kunt doen wat je wilt.
 

Zamir

New member
Als je het omrekent dan komt et egt goedkoop uit dan andere hosts maar de probleem is zoals Ruben zei punten zijn deze tyd moeilyk te krygen.
 

Zamir

New member
Lol dom vraagje misgien maar kan ik dan gewoon van mijn laptop de vista code gebruiken zodat ik op vps ook vista heb of tast dat mn laptop aan?
 

Lars

New member
Zoiezo is het niet verstandig om vista op een vps te draaien en moet je denk ik minimaal 1 gb ram a 2 gb ram hebben,
 

Zamir

New member
Aww lol had 3 maanden geleden ofzo één Vista VPS was best wel goed maarja is wel gelijk dat meer CPU kost.
 
Bovenaan