VPS interesse peilen

Liteonit

New member
Zamir:
Lol dom vraagje misgien maar kan ik dan gewoon van mijn laptop de vista code gebruiken zodat ik op vps ook vista heb of tast dat mn laptop aan?


Dan zul je m niet kunnen activeren. Die key is alleen geldig icm jouw laptop.
 

Ruben

New member
Illegale content mag sowieso niet.

Fair Use betekent inderdaad "onbeperkt" mits je geen overlast voor de andere gebruikers veroorzaakt
 

Zamir

New member
Maar ik zou niet illegale content gebruiken maar wou weten of het ongelimiteerd was dus ja , thanks!
 

Ruben

New member
Let op he, een CPU is niet onbegrensd ofzo, er zit een limiet op. Wanneer jij hem volledig gebruikt kunnen de andere users hem niet meer gebruiken en wordt jij dus gedactiveerd
 

Zamir

New member
Ok , maar dan vind ik dat je één limiet maakt voor CPU dat is dan makkelijker dat je dan op eens teveel gebruik en dan gedactiveerd bent das niet fijn!
 

Liteonit

New member
Zamir:
Ok , maar dan vind ik dat je één limiet maakt voor CPU dat is dan makkelijker dat je dan op eens teveel gebruik en dan gedactiveerd bent das niet fijn!


Je kunt maximaal 50% gebruiken van het totale ;-)
Als jij 100% gebruikt, is het op de server maar 50%. Dus dat zit er in feite al op
 

Zamir

New member
Ok nou als ik haal en dan opeens perongeluk hoger haal , want je weet maar nooit krijg je dan echt een straf voor (oke als met opzet dan zou ik ook een straf geven)
 

Lars

New member
Fair use police houdt meestal in dat het wel 1 keer kan gebeuren.
Maar niet te vaak moet zijn.
en je kan dus niet meer dan 50% van de hoofdcpu halen.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Idd, Dus als je echt gewoon 24/7 100% haalt dan zetten ze je wel op non-actief. Maar als je 1x een minuutje ofzo 100% haalt is het denk ik niet zo heel erg.
yummie.gif
 

Flyvlmva

New member
Ik heb trouwens interesse gekregen
hypocrite.gif

Weten jullie ongeveer wanneer deze dienst kan worden gebruikt ?

Greets

Tom
 

Lennard

Active member
Flyvlmva:
Weten jullie ongeveer wanneer deze dienst kan worden gebruikt ?

Lennard:
Ze zijn hoogstwaarschijnlijk voor het eind van het weekeind bestelbaar.
smile.gif

Het bestelsysteem moet nog verder gebouwd worden en dr moet nog een tekstje worden geschreven, daarna zijn ze beschikbaar.
 

Jurre

New member
Lennard:

Flyvlmva:
Weten jullie ongeveer wanneer deze dienst kan worden gebruikt ?

Lennard:
Ze zijn hoogstwaarschijnlijk voor het eind van het weekeind bestelbaar.
smile.gif

Het bestelsysteem moet nog verder gebouwd worden en dr moet nog een tekstje worden geschreven, daarna zijn ze beschikbaar.



Lekker
worshippy.gif


en kan je zelf er een OS op instaleren?
 

Lars

New member
Ja draaien ze iets van zon control panel dat je alles kan reinstaleren etc. ?
Of moet je dat aanvragen ?
 

Merlin

New member
Persoonlijk snap ik niet dat jullie eerst gewoon Resellers op proef draaien en daarna pas overgaan op de VPS service. Een VPS is namelijk bijna onbetaalbaar (5-15pt per maand = 60-180pt per jaar)...

En voor 128, 256 of 512 MB ram heb je echt geen goede VPS... laat ik t zo zeggen: tot 256MB ram kun je amper een game hosten...

Bovendien deel je met één VPS ook één lijntje... (als ik het goed begrijp). Dus stel je hebt een 100mbit lijntje met 20 man dan houd je uiteindelijk een upload van 625kb/s over en dat is nou niet echt bijzonder... (natuurlijk afhankelijk van hoeveel personen er op zon server geplaatst worden...)

Maarja, denk, geef even mijn mening... is niet om t idee af te zijken maar denk dat het niet echt haalbaar is persoonlijk...
 

Liteonit

New member
Merlin:
Persoonlijk snap ik niet dat jullie eerst gewoon Resellers op proef draaien en daarna pas overgaan op de VPS service. Een VPS is namelijk bijna onbetaalbaar (5-15pt per maand = 60-180pt per jaar)...

En voor 128, 256 of 512 MB ram heb je echt geen goede VPS... laat ik t zo zeggen: tot 256MB ram kun je amper een game hosten...

Bovendien deel je met één VPS ook één lijntje... (als ik het goed begrijp). Dus stel je hebt een 100mbit lijntje met 20 man dan houd je uiteindelijk een upload van 625kb/s over en dat is nou niet echt bijzonder... (natuurlijk afhankelijk van hoeveel personen er op zon server geplaatst worden...)

Maarja, denk, geef even mijn mening... is niet om t idee af te zijken maar denk dat het niet echt haalbaar is persoonlijk...


Je kunt er vanuit gaan dat je flinke speeds kunt halen hoor. Niet iedereen gebruikt de volle traffic.
Als jij een VPS wilt waar je een echte dedicated 100Mbps poort te beschikking hebt, en bijvoorbeeld 1GB ram.... Dan ga je toch al snel richting de 50 euro per maand.
Alle VPSsen hebben een gedeelde uplinks, en bij de goedkope is dat 100Mbps. De dure VPS hosters hebben een 1Gbps verbinding welke gedeeld wordt.

Reken de huidige punten om in euros, en je snapt de reden.

Een VPS is ook niet bedoeld om gameservers op te hosten, aangezien de server performance met meerdere mensen gedeeld wordt moeten.
 

Lennard

Active member
Die "gratis" resellers hebben wat nedelen.
Ten eerste moeten we daarvoor een dedicated server hebben, zodat wij adminrechten hebben zegmaar, en op dit moment redden wij het zelf met de reseller, en ik denk niet dat resellerverkoop zoveel rendeert dat het de vertienvoudiging (gokje) van de kosten acceptabel maakt.
Met andere woorden: Ik denk niet dat het ons op deze termijn wat zal opleveren, dus kan dat eigenlijk pas zodra we voller zitten en een reseller sowieso te klein / duurder is tov een dedicated server.
Ten tweede verzieken we onze eigen markt. Nu zijn we een van de weinigen die "gratis" hosting aanbieden. Als je hier resellers kunt halen dan gaan de leden hier onderling misschien pakketjes verkopen ofzo. Niet erg, maar vanuit onze belangen snap je misschien wel dat we dat liever niet hebben.
En daarbij zijn we de eerste (en enige) in Nederland - voor zover ik weet - die gratis VPS aanbieden, dat is ook weer wat waard.


Merlin:
Maarja, denk, geef even mijn mening... is niet om t idee af te zijken maar denk dat het niet echt haalbaar is persoonlijk...
Ik ben altijd blij met meningen van iedereen, maar er was meer vraag naar VPS servers en we kregen een sterke aanbieding van onze hoster.

edit:
Maar we zullen zien, misschien floppen die VPSsen wel keihard, geen idee.
 

Merlin

New member
Ik snap je punten en je verhaal, maar eigenlijk is een VPS toch juist nog een stapje "hoger" dan een reseller?

Je schrijft over resellers: "Ten eerste moet je daarvoor een dedicated server hebben". Dat is niet helemaal waar aangezien je ook reseller bij bijvoorbeeld liteserver of versio oid kunt inkopen. Bovendien geld hetzelfde dan eigenlijk voor een VPS, Die draaien ook op een dedicated server waar in principe dus ook niet nog een beheer pannel voor jullie boven zit... toch?

Dat jullie je eigen markt verkiezen vind ik bijzonder logisch. Maar met een VPS krijg je toch ook concurrentie? Misschien zelfs nog wel meer! Iemand hoeft maar een DA Licentie te kopen en je hebt nog meer dan een reseller in principe. Bovendien schrijft "liteonit" dat deze VPSen niet bedoelt zijn voor gamehosting. Dus dan lijkt het me helemaal logisch dat je de DA kant op gaat...

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat tussen de 5 - 15 punten per maand door bijna geen enkele gebruiker hier gehaald kunnen worden. En al helemaal met het oog op de toekomst. Stel iemand heeft een VPS en red 2 maanden lang de betaling, maar bij de 3e maand heeft hij net 2 punten te kort ofzo. Dan word de VPS afgesloten en kan de gebruiker vervolgens halsoverkop weer een oplossing gaan zoeken. En vooruit betalen (dus die 60-180 punten voor een jaar) is wel echt een flinke smak punten voor een gemiddeld lid hier...

Maarja, Das mijn mening. Als jullie het wel rendabel vinden dan houd ik mij erbuiten want ik heb geen inzage in jullie capaciteiten en punten aantallen van leden hier
smile.gif
 
Bovenaan