VPS server 1 down

Eleky

New member
Thomx (link):

Kinazor (link):
40gb overwriten?

Dude, 70mb duurt bij mij al makkelijk een uurtje. En het ligt niet aan mijn speed.

edit:

Enja idd, hij weet niet over wat hij het heeft
emo.gif


Ja idd. Zoiets moet de hostingbedrijf doen..
en op hun servers opslaan
Zo doen ze dat teminsten bij andere Hosting Bedrijfs..



Noem dan es 1 hostingbedrijf die zijn VPSen Backupd....
 

Thomx

New member
Eleky (link):

Thomx (link):

Kinazor (link):
40gb overwriten?

Dude, 70mb duurt bij mij al makkelijk een uurtje. En het ligt niet aan mijn speed.

edit:

Enja idd, hij weet niet over wat hij het heeft
emo.gif


Ja idd. Zoiets moet de hostingbedrijf doen..
en op hun servers opslaan
Zo doen ze dat teminsten bij andere Hosting Bedrijfs..



Noem dan es 1 hostingbedrijf die zijn VPSen Backupd....


Hostrail, Directspace. Maar dat moet je wel handmatig doen.
Maar ik bedoel maar Het gaat op hun eigen opslag..
Ik weet niet of dat hier ook zo is? Misschien wel

Als je b.v Op Backup drukt kan je gwn internet afsluiten want dan gaat het allemaal zegmaar automatisch
 

Eleky

New member
Thomx (link):

Eleky (link):

Thomx (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Kinazor (link):
40gb overwriten?

Dude, 70mb duurt bij mij al makkelijk een uurtje. En het ligt niet aan mijn speed.

edit:

Enja idd, hij weet niet over wat hij het heeft
emo.gif






Ja idd. Zoiets moet de hostingbedrijf doen..
en op hun servers opslaan
Zo doen ze dat teminsten bij andere Hosting Bedrijfs..



Noem dan es 1 hostingbedrijf die zijn VPSen Backupd....


Hostrail, Directspace. Maar dat moet je wel handmatig doen.
Maar ik bedoel maar Het gaat op hun eigen opslag..
Ik weet niet of dat hier ook zo is? Misschien wel

Als je b.v Op Backup drukt kan je gwn internet afsluiten want dan gaat het allemaal zegmaar automatisch



Maar dan gaat je server dus tijdelijk online, en moet je het zelf doen. dus dan win je er nog niks mee, dan kan je net zo goed back uppen op je eigen PC
wink.gif
 

Luukvdo

New member
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen
 

Ninooo

New member
Echt jammer dat die down is, Ik wou ook laatst weer een vps kopen.
Maar deed dat toch niet.
Ik hoop dat server 1 het weer snel doet en dat er weer blije gezichten komen in one2xs.
Het is jammer dat al je bestanden weg zijn maar, als morgen de vps het weer doet + het is zondag heb je weer lekker tijd om alles weer te doen, Ik snap dat het *piep* is.
sadley.gif
smile.gif
emo.gif
 

Thomx

New member
Luukvdo (link):
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen

Krijg ik mijn Ubuntu Server Vandaag?
biggrin.gif
santabaard.gif
 

Ben

New member
Luukvdo (link):
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen


VPS 202 EN 245 erbij?
 

Luukvdo

New member
Thomx (link):

Luukvdo (link):
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen

Krijg ik mijn Ubuntu Server Vandaag?
biggrin.gif
santabaard.gif



Dit gaat alleen over de VPSen die al bestonden op server 1

Kinazor (link):

Luukvdo (link):
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen


VPS 202 EN 245 erbij?


Dat weet ik niet
 

Thomx

New member
Luukvdo (link):

Thomx (link):

Luukvdo (link):
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen

Krijg ik mijn Ubuntu Server Vandaag?
biggrin.gif
santabaard.gif



Dit gaat alleen over de VPSen die al bestonden op server 1

Kinazor (link):

Luukvdo (link):
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen


VPS 202 EN 245 erbij?


Dat weet ik niet



Mm ik wacht all een tijdje... Terwel VPS Plek vrij is..
Wanneer zouw ik hem krijgen dan?
 

Ben

New member
Luukvdo (link):

Thomx (link):

Luukvdo (link):
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen

Krijg ik mijn Ubuntu Server Vandaag?
biggrin.gif
santabaard.gif



Dit gaat alleen over de VPSen die al bestonden op server 1

Kinazor (link):

Luukvdo (link):
Een paar van de VPSen zijn zo goed als klaar dus die mensen zullen zo snel mogelijk de gegevens krijgen


VPS 202 EN 245 erbij?


Dat weet ik niet



Ok, hopelijk krijg ik deze zo snel mogelijk dan
swhip.gif
 

Liteonit

New member
Thomx (link):

Eleky (link):

Thomx (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Kinazor (link):
40gb overwriten?

Dude, 70mb duurt bij mij al makkelijk een uurtje. En het ligt niet aan mijn speed.

edit:

Enja idd, hij weet niet over wat hij het heeft
emo.gif






Ja idd. Zoiets moet de hostingbedrijf doen..
en op hun servers opslaan
Zo doen ze dat teminsten bij andere Hosting Bedrijfs..



Noem dan es 1 hostingbedrijf die zijn VPSen Backupd....


Hostrail, Directspace. Maar dat moet je wel handmatig doen.
Maar ik bedoel maar Het gaat op hun eigen opslag..
Ik weet niet of dat hier ook zo is? Misschien wel

Als je b.v Op Backup drukt kan je gwn internet afsluiten want dan gaat het allemaal zegmaar automatisch



Je bent nu appels met peren aan het vergelijken ;-)
De bedrijven die je opnoemt gebruiken OpenVZ als virtualisatie techniek. Dat is een container based virtualisatie, en heeft inderdaad de mogelijkheid om "actief" backups te draaien.
Met openVZ kun je enkel linux templates gebruiken, en dat is dus de reden dat dit niet bij one2xs gebruikt wordt.

Bij de one2xs vpsen is mogelijk om ISOs te mounten; dus een volledig dedicated OS.
s1 draaide op Citrix XenServer, maar nu is besloten om net zoals bij s3 over te stappen naar Xen HVM. Xen HVM is sneller, in mijn ogen betrouwbaarder en heeft veel minder overhead op gevirtualiseerde resources.
Voor de users op S1; de vpsen zullen merkbaar sneller worden ;-)
 

Destyz

New member
Liteonit (link):
Je bent nu appels met peren aan het vergelijken ;-)
De bedrijven die je opnoemt gebruiken OpenVZ als virtualisatie techniek. Dat is een container based virtualisatie, en heeft inderdaad de mogelijkheid om "actief" backups te draaien.
Met openVZ kun je enkel linux templates gebruiken, en dat is dus de reden dat dit niet bij one2xs gebruikt wordt.

Bij de one2xs vpsen is mogelijk om ISOs te mounten; dus een volledig dedicated OS.
s1 draaide op Citrix XenServer, maar nu is besloten om net zoals bij s3 over te stappen naar Xen HVM. Xen HVM is sneller, in mijn ogen betrouwbaarder en heeft veel minder overhead op gevirtualiseerde resources.
Voor de users op S1; de vpsen zullen merkbaar sneller worden ;-)


Dat is dan wel goed nieuws!..

Maar ik heb wel iets in gedacht als vergoeding
bloos.gif
..

Gewn 1dag langer vps lijkt me eerlijk..
 

Luukvdo

New member
Zoals eerder gezegd: gewoon afwachten. Je krijgt vanzelf wel iets te horen over een eventuele vergoeding
 

Brick

Member
Mijnes doet het nu, dus JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, ik ook
yummie.gif


////////////////////////////////////////////
EDIT: Niet meer
cry.gif

 

Lennard

Active member
Ok, even reactie van mij dan maar.

Ik hoorde het gisteravond maar kon niet meer bij een PC komen, dus vandaar mijn late reactie en vandaar ook dat Luuk op one2xs het grootste gedeelte heeft geregeld (waarvoor dank
smile.gif
).

Uiteraard mijn excuses voor alles, al begrijp ik dat we er weinig aan konden doen om het te voorkomen.

Ik zal even op wat berichten reageren, dat schept vast meer duidelijkheid dan mn eigen verhaal.


Jesse (link):

Nickjexx (link):
Want stel nu is alles weg. En die mensen hebben geen backup. Die zullen hoe dan ook niet blij zijn?

Ik denk dat de getroffen slachtoffers sowieso niet blij zijn
emo.gif
Maar goed, daar gaat je site dus...
Weer een les dat je altijd back-ups moet maken.

We gaan er vanuit dat als je een VPS koopt, je kennis van zaken hebt, en je dus ook zelf voor backups kunt zorgen.


Thomx (link):
Dit verklaard waarom ik mn VPS Vandaag niet gekregen heb dus
smile.gif

ik hoop dat ik hem morgen ontvang
ik vind dit persoonlijk zeer onprofessioneel.
(Liteserver dan)
Stel je hebt een webhosting met klanten erop, of gameservers.
Je kan moeilijk tegen ze zeggen van "Het is Kwijt
nopompom.gif
"
Als je zelf hosting aanbiedt dan weet je dat backups bijna het belangrijkste van webhosting is, en daar zorg je dan dus ook zelf voor, of je moet vantevoren goed navragen of jouw hoster backups maakt, dan hadden we je ook vertelt dat dat niet het geval is.
Ik zie zelf niet zozeer in wat er onprofessioneel aan is. Liteserver is alles behalve onprofessioneel, maar als je van 6 servers afhankelijk bent is de kans dat er wat fout gaat gewoon ook groter.
Zoals gezegd gaan we er vanuit dat je zelf backups maakt als je dat nodig vindt; al geef ik toe dat dat niet duidelijk genoeg is aangegeven.


Thomx (link):
Een goede hoster Backupt elke dag all zijn clienten
Dan moet je shared hosting nemen. Bij shared hosting zorgen wij voor backups en die hebben we ook, VPSen worden niet gebackupt omdat we ALLEEN de VPS faciliteren; je zorgt dus zelf voor software, licentiecodes, goede beveiliging..... en backups.


Azdinnn (link):
Krijgen gedupeerde leden een vergoeding of is dat weer overdreven?
Hoezo weer overdreven? Voor zover ik me kan herinneren hebben we bij elk serverprobleem wat we hebben gehad de betrokken leden (ruim) gecompenseerd, en dit zal nu ook weer het geval zijn uiteraard.
Maar dan niet zozeer voor de verloren data (dat is immers je eigen verantwoordelijkheid) maar meer omdat je een tijdje je VPS kwijt bent en je je besturingssysteem opnieuw moet instellen.


Thomx (link):
Maar normaal hoort het niet he?
Vooral niet voor zoon bedrijf zoals Liteserver
Ik denk zelf dat hun hebben gekloot aan hun servers.
Alle bestanden kunnen echt niet zomaar weg zijn.
Waarom zou Liteserver of wij "kloten aan onze servers" (om het even in jouw taalgebruik te houden)? Wat hebben wij daaraan?
Het is heus niet zo dat er iemand op vrijdagavond in zn neus zit te peuren en denkt van "wat kan ik nu eens slopen?" en wat bestanden op de VPS server verwijdert.


Raaoul (link):
Even excuseren aan de mensen die hun data kwijt zijn kan dus niet?
Jullie kopen de VPSen bij ons, one2xs. Luuk is geen beheerder van one2xs en Liteserver heeft niets met jullie te maken (alleen met ons), en Ruben en ik waren nog niet in de gelegenheid om te reageren.
Bovendien is het horen van excuses ook niet het belangrijkste op het moment lijkt me.


Thomx (link):
Mm ik wacht all een tijdje... Terwel VPS Plek vrij is..
Wanneer zouw ik hem krijgen dan?
Nu gaan de kapotte VPSen even voor zoals je waarschijnlijk snapt.



Samenvatting: Ik snap dat het erg vervelend is allemaal en ik snap ook dat wij niet duidelijk genoeg hebben aangegeven dat je zelf voor backups moet zorgen, want zoals Luuk al zegt is het backupen van een VPS niet zo eenvoudig en aantrekkelijk, en vooral ook kostbaar; en om die redenen hebben we destijds besloten de backup-verantwoordelijkheid bij de leden zelf te leggen aangezien we er vanuit gaan dat leden die een VPS kopen zelf verstand van zaken hebben en dus ook zelf het beste weten wat, hoe, hoevaak en wanneer ze willen backupen. Er komt -uiteraard- zoals gewoonlijk een compensatie, maar prioriteit nummer 1 is het zorgen dat de VPSen van de mensen die daar recht op hebben weer bereikbaar zijn.
 
Bovenaan